Lijst kennis en kunde/competenties - Plannen en organiseren
d
e
f
g
h
i
j
k
l
q
s
t
u
v
w
x
y
Plannen en organiseren
Een geschikte werkaanpak bepalen voor een gegeven doel of taak en de uitvoering regelen, waarbij mensen en middelen op elkaar worden afgestemd.
- Maakt een realistische raming van geld, capaciteit en looptijd
- Bepaalt welke capaciteit wanneer benodigd is
- Brengt mogelijke risico's en complicaties in kaart en de consequenties daarvan en werkt alternatieven uit
Gericht op toekomstige RWS-opgave
- Zorgt dat de juiste organisatie er staat: (grote) intern/extern samengestelde teams, multidisciplinair, met meerdere partijen
- Plant tijd en ruimte voor actieve bijdrage aan kennis- en organisatieontwikkeling
- Denkt samen met stakeholders proactief na over en houdt rekening met verschillende toekomstige scenario’s, is wendbaar en springt soepel in op onverwachte veranderingen
- Is gericht op strategisch plannen en organiseren, brengt de toekomstige opgave in beeld en kijkt wat dit betekent voor RWS