Op peil houden vakkennis

Je brengt en houdt je eigen vakkennis op peil, uiteraard door 'learning on the job' en (zelf)studie, maar bijvoorbeeld ook door deelname aan vakoverleggen, (inter)nationale bijeenkomsten, kennisplatforms en gerichte samenwerking (in teamverband en via het '4-ogen-principe' ).

  • Je weet hoe kennismanagement voor waterbouw binnen RWS georganiseerd is. Je bent bekend met het Kennisveld Waterbouw en het Kennisprofiel Waterbouw inclusief alle bijlagen:
    - A. Leer- en Ontwikkelplan 2025-2029
    - B. Onderzoeken 2025 
    - C. Leren en Ontwikkelen 2025 
    - D. Kennisagenda.
  • Je maakt gebruik van deze documenten voor het vormgeven van je eigen leer- en ontwikkeltraject in samenspraak met je leidinggevende.
  • Je bent bekend met de jaarlijkse kennisactiviteiten en weet wie de kennishouders zijn van de verschillende deelonderwerpen (zie hoofdstuk 2 en 3 van bijlage C).
  • Je neemt regelmatig deel aan bijeenkomsten van het Kennisveld, zoals de HE-sessies.
  • Je geeft regelmatig presentaties op je vakgebied, binnen en buiten RWS. Je treedt wel eens op als docent.
  • In afstemming met je leidinggevende neem je desgewenst deel aan nationale en internationale bijeenkomsten voor kennisuitwisseling.
  • Je leest regelmatig voor jouw relevante (online) vakbladen
  • Je bent op de hoogte van nieuwe technologieën en andere ontwikkelingen binnen waterbouw (zoals toepassingsgebieden, implementatie, remote sensing, digitalisering, SMART mobility).